
REGULAMIN SPRZEDAŻY TOWARÓW NA ODLEGŁOŚĆ ORAZ ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
I. Postanowienia ogólne
- Właścicielem sklepu internetowego dostępnego pod adresem internetowym apolla.pl. jest Apolla Sp; z o. o. wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS: 0000733057, NIP: 5512635313 REGON: 380302531.
- Dane teleadresowe Sprzedawcy: Apolla Sp. z o. o. Barwałd Górny 372, 34-130 Kalwaria Zebrzydowska, mail: sklep@apolla.pl
- Dane na potrzeby składania ewentualnych reklamacji zamówień złożonych w Sklepie:e-mail: sklep@apolla.pl
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności: zasady i warunki techniczne korzystania przez użytkowników ze sklepu internetowego pod adresem elektronicznym www.apolla.pl, zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta w ramach Sklepu; warunki i zasady składania zamówień, zawierania umów sprzedaży oraz składania reklamacji.
- Regulamin udostępniony jest na stronie internetowej sklepu internetowego: www.apolla.pl nieodpłatnie.
- Przed rozpoczęciem korzystania z poszczególnych usług Sklepu Klient zobowiązany jest zapoznać się i zaakceptować niniejszy Regulamin. W przypadku korzystania z usługi przeglądania asortymentu Sklepu przyjmuje się, że do akceptacji Regulaminu dochodzi z chwilą rozpoczęcia korzystania ze stron internetowych Sklepu.
- Składanie zamówień przez Internet jest możliwe przy spełnieniu przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, wymagań technicznych.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Sprzedający/Usługodawca - Apolla Sp. z o. o. Barwałd Górny 372, 34-130 Kalwaria Zebrzydowska
- Sklep – sklep internetowy apolla.pl prowadzony przez Sprzedającego;
- Klient/Kupujący - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która dokonuje zakupu towarów/uslug w Sklepie, posiadająca konto w Sklepie;
- Konto - baza z danymi udostępnionymi przez Klienta służąca min. do realizacji zamówień, zawierająca historię zamówień. Założenie konta nie zobowiązuje do zakupów.
- Newsletter –elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
- Regulamin - niniejszy Regulamin sprzedaży towarów na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną.
III. Ogólne warunki świadczenia usług
- Sklep internetowy apolla.pl prowadzi sprzedaż towarów na odległość za pośrednictwem sieci Internet.
- Istotne właściwości produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu, zostały określone przy każdym produkcie na stronie internetowej Sklepu.
- Ceny wszystkich towarów widocznych na stronach sklepu internetowego apolla.pl są cenami brutto (zawierają podatek VAT w obowiązującej wysokości) i są wyrażone w złotych polskich.
- Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Klienta. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu (cena towaru nie będzie zmieniana po złożeniu zamówienia przez Klienta).
- Informacje na temat asortymentu towarów Sklep zamieszcza na stronie www.apolla.pl. Informacje o produktach w Sklepie m.in. opisy, ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego i są zaproszeniem do zawarcia umowy sprzedaży (zgodnie z art. 71 kodeksu cywilnego).
- Sklep dokłada wszelkich starań, aby publikowane dane (specyfikacja techniczna) i zdjęcia towarów były wolne od uchybień lub błędów. Zdjęcia i prezentacje oferowanych towarów są przykładowe i służą prezentacji konkretnie wskazanych na nich modeli. Opisy i specyfikacje techniczne określonych towarów są dostarczane przez producentów lub/i importerów towarów. Pomimo dołożenia należytej staranności w ofercie prezentowanej na stronie www.apolla.pl mogą pojawić się błędy, w szczególności dotyczące danych technicznych produktu, koloru oraz innych danych indywidualizujących produkt.
- Korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Sklepu Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane.
- Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@apolla.
IV. Rejestracja użytkownika, złożenie zamówienia i zawarcie umowy
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga rejestracji.
- Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży ze sprzedawcą za pośrednictwem sklepu jest prawidłowa rejestracja dokonana przez Klienta oraz akceptacja przez Klienta Regulaminu.
- Rejestracja jest bezpłatna i odbywa się poprzez wypełnienie formularza znajdującego się na stronie www.apolla.pl. Prawidłowa rejestracja zostanie potwierdzona poprzez wyświetlenie na stronie komunikatu systemu o poprawnym zakończeniu procesu rejestracji. Świadczenie usług w ramach Konta ma charakter bezterminowy. Klient ma prawo wypowiedzieć umowę dotyczącą Konta, w każdym czasie poprzez przesłanie e-maila na adres sklep@apolla.pl. Jeżeli zamówienie Klienta jest w trakcie realizacji Konto zostanie usunięte po zrealizowaniu zamówienia.
- Zamówienia są przyjmowane od Klientów za pośrednictwem strony internetowej www.apolla.pl, 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
- W celu złożenia zamówienia Klient zobowiązany jest:
- zalogować się do Sklepu
- wybrać zamawiany towar w tym określić jego specyfikację,
- wskazać lub wybrać adres dostawy i adres, na jaki ma być wystawiona faktura (mogą to być różne adresy),
- wybrać sposobów płatności spośród dostępnych w Sklepie
- Sprzedający nie odpowiada za jakiekolwiek szkody powstałe wskutek podania przez Klienta w formularzu rejestracyjnym nieprawdziwych lub nieaktualnych danych, w tym wskazania błędnych danych kontaktowych lub adresu dostawy zamówionych towarów.
- Umowę traktuje się za zawartą w momencie wpływu zamówienia do systemu informatycznego sklepu internetowego i dokonania przez zamawiającego całkowitej zapłaty kosztu finalnego składającego się z ceny zamówionego towaru.
- Zamówienia są realizowane w kolejności ich składania. Zamówienie będzie uważane za złożone tylko w sytuacji, gdy w formularzu zamówienia zostaną umieszczone wszelkie dane pozwalające na prawidłową identyfikację Klienta, w tym w szczególności numer telefonu kontaktowego i adres e-mail. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby towary prezentowane na stronie Sklepu pokrywały się z bieżącymi stanami magazynowymi Sprzedającego. W przypadku niedostępności całości lub części towaru objętego zamówieniem, Sprzedający niezwłocznie zawiadomi o tym Klienta.
- Przesłanie do Sklepu zamówienia przez Klienta, stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamawianych towarów w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie poprzez przesłanie wiadomości e-mail na podany przez klienta w formularzu adres poczty elektronicznej. Z chwilą dokonania całkowitej zapłaty zostaje zawarta umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedającym.
- W przypadku braku możliwości potwierdzenia zamówienia z winy Klienta (np. błędny e-mail) w ciągu 48 godzin, zostanie ono anulowane. Sklep będzie także uprawniony do anulowania zamówienia w przypadku wpisania niepełnych lub nieprawdziwych danych, które mogą uniemożliwiać zawarcie lub wykonanie umowy sprzedaży.
- Rozpoczęcie realizacji zamówienia Klienta następuje niezwłocznie po otrzymaniu przez Sprzedającego potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez podmiot realizujący płatności łącznej kwoty należnej Sprzedającemu z tytułu zakupu towaru/usługi.
V. Realizacja zamówienia
Sposoby i terminy płatności.
- Klient może dokonać płatności za zakupiony w sklepie apolla.pl towar/usługę kartą płatniczą oraz e-przelewem przez Płatności Shoper.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online drogą elektroniczną jest Blue Media S.A.
- Rozliczenia płatności online przeprowadzane są przez Blue Media S.A. (bluemedia.pl).
- Realizowane karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
- W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- W przypadku niestwierdzenia wpłaty Klienta, sklep uprawniony jest do anulowania złożonego zamówienia (odstąpienia od umowy sprzedaży), o czym Klient zostanie poinformowany, poprzez wysłanie wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail.
VI. Warunki oraz koszty dostawy.
- Towary są dostarczane za pośrednictwem kuriera.
- Dostawa towarów realizowana jest tylko na terenie Polski.
- Koszty dostawy przy zakupie do 200,00 zł ponosi Klient składający zamówienie u Sprzedającego za pośrednictwem strony internetowej www.apolla.pl.
- Koszt dostawy towaru zakupionego przez Klienta, o wartości wyższej niż 200 zł ponosi Sprzedawca/Usługodawca
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany kosztu dostawy po wcześniejszym uwzględnieniu danej zmiany w Regulaminie.
- Sprzedający dostarcza towar Klientowi wraz z dokumentem sprzedaży w postaci dowodu sprzedaży lub faktury, który jest dołączony do listu przewozowego.
- Przed odebraniem towaru od kuriera Klient powinien sprawdzić czy zamówiony towar nie jest uszkodzony oraz czy towar jest zgodny z zamówieniem. Sprawdzenie stanu przesyłki i określenie charakteru uszkodzenia lub zniszczenia opakowania dokonane w obecności kuriera, w tym sporządzenie protokołu szkody, ułatwi Sklepowi rozpatrzenie reklamacji.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru wynikające z błędnie podanego przez Klienta adresu dostawy. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego towaru do Sklepu przez przewoźnika, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt dostawy
VII. Realizacja zamówienia
- Realizacja zamówień odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00. Sprzedawca nie realizuje zamówień w dni ustawowo wolne od pracy.
- W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- Całkowity czas realizacji zamówienia to: czas przygotowania zamówienia do wysyłki oraz przewidywany czas dostawy. Czas przygotowania zamówienia to 14-30 dni roboczych liczonych od momentu dokonania płatności przez Klienta. Jeśli okaże się, że realizacja przekroczy 30-dniowy termin przygotowania zamówienia, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany. W okresie przedświątecznym czas ten może się wydłużyć, co trzeba wziąć pod uwagę przy zamawianiu towaru. Sprzedający zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Klienta o przyczynie przedłużenia terminu realizacji zamówienia oraz określić orientacyjnie nowy termin realizacji zamówienia.
- Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili skutecznego złożenia zamówienia przez Klient.
VII. Prawo odstąpienia od umowy.
- Kupujący, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów dostawy do Sprzedającego. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie, przed jego upływem, oświadczenia w formie elektronicznej na adres mail: sklep@apolla.pl (przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta).
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Kupującemu wszystkie dokonane przez niego płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący.
- Kupujący ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produkt.
- Towary o właściwościach określonych indywidualnie przez Klienta nie podlegają zwrotom. Zgodnie bowiem z art. 38 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2017 poz. 2361) prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość wyłączone jest w przypadku umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz niefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Dotyczy to:
- firan i tkanin zamówionych z usługą szycia,
- firan i tkanin kupionych w metrażu (nie dotyczy całych rolek fabrycznie zapakowanych),
- produktów gotowych przerobionych na zlecenie konsumenta,
- wszystkich pozostałych produktów wytworzonych na specjalne zamówienie konsumenta.
VII. Reklamacje dotyczące zakupionych towarów.
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczania produktów bez wad.
- W przypadku reklamacji Klient powinien wysłać e-mail na adres sklep@apolla.pl z tytułem reklamacja i wskazać rodzaj wady towaru.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 21 dni od dnia jej otrzymania oraz ustosunkuje się do reklamacji poprzez odpowiedź e-mail na adres Klienta podany w reklamacji.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji Sprzedawca zobowiązuje się do nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowe towary. Jeśli naprawa lub wymiana nie będzie możliwa, Sprzedawca może obniżyć Kupującemu cenę za towar, w takim przypadku zwrot różnicy w cenie nastąpi na konto bankowe wskazane przez Kupującego.
- Sprzedawca nie odpowiada za różnice, w szczególności w kolorze pomiędzy towarem w rzeczywistości a na zdjęciu, które są wynikiem indywidualnych ustawień komputera Klienta.
- Sprzedawca nie udziela gwarancji na sprzedawane produkty.
VIII. Ochrona danych osobowych.
- Dane osobowe są zbierane i przetwarzane przez Sprzedającego zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych w celu świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zawierania z Klientem i wykonywania umów sprzedaży zamówionych w Sklepie towarów. a w przypadku wyrażenia przez Klienta stosownej zgody dane osobowe będą przetwarzane także w celach marketingowych. Administratorem danych osobowych jest Sprzedający.
- Dla złożenia zamówienia wymagane jest podanie przez Klienta danych osobowych niezbędnych do zawarcia umowy i realizacji zamówienia. W tym celu Sprzedający może żądać podania przez Klienta m.in.: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania i adresu korespondencyjnego, adresu poczty elektronicznej, numer telefonu, ewentualnie NIP-u. W formularzu zamówienia Sprzedający oznacza dane osobowe, których podanie jest niezbędne dla zawarcia umowy sprzedaży.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania może skutkować niemożliwością dokonania świadczenia przez Sprzedającego.
- Podając dane osobowe Klient może wyrazić zgodę na ich wykorzystanie w celach handlowych i marketingowych przez Sprzedającego lub podmioty trzecie. Zgoda taka jest dobrowolna, nie jest niezbędna dla zawarcia umowy i może zostać w każdej chwili odwołana poprzez przesłanie korespondencji elektronicznej na adres e-mail Sprzedającego wskazany w Rozdziale 1 ust. 2 pkt 1. Regulaminu.
- Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania i usunięcia. Dane osobowe mogą być poprawiane lub usuwane po zalogowaniu się na konto Klienta.
IX Prawa własności intelektualnej.
- Wszelkie informacje, zdjęcia, grafiki dane i inne materiały udostępniane na stronach internetowych Sklepu (w tym m.in. nazwy, logotypy, kolorystyka, układ witryny, wygląd produktów) oraz wszelkie inne prawa własności niematerialnej związane z treściami na stronach Sklepu przysługują Sprzedającemu lub podmiotom, z którymi Sprzedający zawarł stosowne umowy i są chronione prawami autorskimi, prawami do znaków towarowych lub innymi prawami własności intelektualnej lub przemysłowej.
- Dalsze rozpowszechnianie materiałów o których mowa w ust. 1 zawartych na stronach Sklepu jest zabronione, chyba że konkretny materiał został wyraźnie oznaczony inaczej. Zakazane jest usuwanie informacji o prawach autorskich i innych prawach na dobrach niematerialnych jak na przykład prawa do znaków towarowych
X. Postanowienia końcowe.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 05.05.2020 r.
- Sklep ma prawo do zmiany Regulaminu, z zastrzeżeniem, iż wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od dnia opublikowania ich na stronie www.apolla.pl oraz odnoszą się do zamówień zgłoszonych po ich publikacji.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.